شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

دستورالعمل وزارت ارتباطات ؛

ورود شرکت‌هاي خارجي فناوري اطلاعات به ايران مشروط مي‌شود

نرم افزار - برنامه نويسي

یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳:۰۰


وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات دستورالعمل و شرايط ورود شرکتهاي خارجي نرم افزاري و سخت افزاري به بازار ايران را با هدف محفوظ ماندن سهم بازار بومي محصولات فناوري اطلاعات، تدوين مي کند.

وايمکس نيوز - شروط حضور شرکتهاي خارجي حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات در ايران با لغو تحريم ها، از سوي معاونت برنامه ريزي وزارت ارتباطات در حال تدوين است تا شرکتهاي خارجي نرم افزاري و سخت افزاري که تمايل به ورود به بازار ايران را دارند براساس ضوابط و قوانين مشخص در اين بازار فعاليت کنند.

در اين آيين نامه، شرکتهاي خارجي که قرار است در داخل ايران نمايندگي داشته باشند بايد ملاحظات و قوانين کشور را رعايت کنند.

براساس شروط درنظر گرفته شده براي فعاليت شرکتهاي خارجي نرم افزاري و سخت افزاري در ايران، راه اندازي مراکز آموزشي و انتقال دانش فني و نيز تامين نيروي انساني متخصص از جمله نيروهاي بومي مدنظر است.

شرکتهاي خارجي خدمات دهنده حوزه سخت افزار و نرم افزاري بايد تحت شرايطي در کشور فعال شوند که بازار فعلي محصولات بومي از دست نرود، چرا که بسياري از شرکتهاي ايراني در شرايط تحريم موفق شدند محصولات بومي طراحي و راه‌اندازي کنند. به همين دليل وزارت ارتباطات قصد دارد در شرايط جديد که شرکتهاي سخت افزاري و نرم افزاري با ارائه خدمات وارد بازار ايران مي شوند، سهم بازار بومي محفوظ باقي بماند و شرکتهاي داخلي هم بتوانند در اين کسب و کار بيش از پيش فعال شوند.

در اين آيين نامه، ضوابط داخلي براي تامين کنندگان تجهيزات، توسعه دهندگان نرم افزار و صنعت داخلي و نيروي انساني بومي پس از تحريم، ديده شده است. همچنين طبق آيين نامه در حال تدوين، سرويس دهندگان مراکز توزيع محتوا (CDN ) نيز با رعايت ملاحظات و موازين کشور مي توانند فعاليت کنند و سرويسهايشان را در داخل کشور به کاربران داخلي ارائه دهند.

هم اکنون تمامي زيرمجموعه هاي وزارت ارتباطات از جمله سازمان فناوري اطلاعات و شرکت ارتباطات زيرساخت، پيشنهادات خود را براي تدوين اين شرايط و ضوابط اعلام کرده اند که اين آيين نامه از سوي معاونت برنامه ريزي وزارت ارتباطات در حال جمع بندي و نهايي شدن است.

 

منبع : مهر

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو